On fire đŸ”„

Som de flesta vet sÄ skulle vi pÄbörjat resan hem frÄn Spanien igÄr. NÀr vi var incheckade och klara och skulle fixa nÄgot att Àta sÄ ser vi att det brinner pÄ taket av sjÀlva flygplatsbyggnaden. Det sÄg inte sÄ farligt ut, men tydligen hade dem fortfarande inte fÄtt slÀckt det helt imorse. Vi blev i alla fall pÄ plats evakuerade och efter nÀrmare 4,5 timmars vÀntan ute pÄ en parkering fick vi besked om att vi blir skickade till hotell i hopp om att komma ivÀg dagen dÀrpÄ (idag).

Vi kom fram till hotellet vid ca 19.30 och man verkligen kĂ€nde tröttheten komma ikapp, bĂ„de för Oliver och oss sjĂ€lva. Åt buffĂ© som serverades pĂ„ restaurangen pĂ„ hotellet och dĂ€refter nattade vi Oliver och fick hoppat i sĂ€ng sjĂ€lva.

Hotellet, Port Alicante, var fint och rummen gÄr absolut inte att klaga pÄ. Badrummen var stora, rymliga och snygga. DÀremot var restaurangen och maten av mindre klass. Meny har dem inte, utan det Àr buffé till samtliga mÄltider.

Idag vaknade jag till först vid 04.30 för att gÄ och kissa, sÄÄÄÄ trött pÄ nattkissandet för övrigt, och dÄ jag numera sÀllan kan somna om direkt efter sÄ lÄg jag och pilla pÄ telefonen nÀr vi fÄr ett sms av Norwegian vid 05. Dem meddelar att flygplatsen Àr fortsatt stÀngd till minst 12 pÄ dagen. Tröttsamt.

Oliver vaknade vid 08 sÄ vi gick upp direkt och Ät frukost. DÀrefter meddelades det att flygplatsen var fortsatt stÀngd till 14 istÀllet, sÄ vi bad receptionen att boka en taxi till oss för att Äka in till ett köpcenter. Eftersom vi inte fick ut vÄrat incheckade bagage efter evakueringen sÄ var vi tvungna att köpa lite ombyten och hygienartiklar till oss. Primark har verkligen sÄÄÄ fina plagg till barn, matchande tröja och byxor. Ska försöka ta bilder pÄ lite av det vi införskaffade igÄr, tycker det Àr sÄ himla gulligt!

Vid 13.30 var vi redo att dra oss tillbaka till hotellet sĂ„ vi fick ringa och boka en taxi med barnstol och satte oss pĂ„ ett litet mysigt cafĂ© under tiden vi vĂ€ntade. Denna smoothie var lika god som den ser ut att vara! Mango, ananas och nĂ„got mer… Mums!

Tillbaka pÄ hotellet kom jag i kontakt med en f.d kollega frÄn nÀr jag sjÀlv jobbade för Norwegian och fick ombokat till nÀsta direktflyg, pÄ lördag kvÀll. Finns inte sÄ mÄnga andra alternativ helt enkelt. SÄ nu blir vi kvar hÀr i tvÄ dagar till.

Är sĂ„ slut i huvudet nu. Vi ska ta och vila en stund innan vi behöver gĂ„ en svĂ€ng till butiken. Kroppen vĂ€rker och ja, tröttheten har kommit ikapp. IkvĂ€ll Ă€ter vi nog pĂ„ hotellet och imorgon Ă„ker vi en svĂ€ng till köpcentret igen. Utöver det ska jag försöka hinna med en promenad ner till stranden i lugn och ro. Bara slappna av till havets vĂ„gor. VĂ€lbehövligt.